Terug

“De ClassVR-afspeellijst over lijnen en hoeken bracht dit onderwerp echt tot leven voor onze leerlingen”

VR dino

“Tijdens de wiskundeles hebben we lijnen en hoeken behandeld met behulp van de speciale ClassVR-afspeellijst over dit onderwerp. Het bleek een uitermate handige werkwijze die de soms lastige materie snel duidelijk maakte. We hebben posters beoordeeld vanuit verschillende hoeken om voor de leerlingen de terminologie helder en beeldend te maken. Vervolgens hebben we hoeken en lijnen in het klaslokaal onderzocht. En uiteindelijk hebben we het gehele schoolgebouw verkend op de toepassing van hoeken en lijnen.”

Praktijkles

“Om onze leerlingen aan te moedigen hun kennis toe te passen, lieten we
hen lijnen en hoeken vinden op geprojecteerde architecturale gebouwen op het bord. Met behulp van digitale inkt en uitwisbare markeringen hebben we de verschillende lijnen en hoeken op de geprojecteerde gebouwen geïdentificeerd. Daarna zetten de leerlingen de ClassVR-headsets op om alle lijnen en hoeken in de virtuele wereld te verkennen. De klas werkte enthousiast samen in de les en de betrokkenheid was groot dankzij de 360º-lesstof. We gebruiken de ClassVR-headsets nu regelmatig om de leerervaringen te verbeteren.”

Wil jij samen met je collega’s ervaren wat ClassVR allemaal te bieden heeft?

Plan een gratis demo bij jou op school!

Terri

Gogola

leerkracht middelbare school, Franklin High School, Livonia, Michigan

Leerdoelen
  • Het herkennen van voorwerpen met loodrechte lijnen, parallelle lijnen, lijnsegmenten, hoeken en cirkels.
  • Het herkennen van lijnen en vormen, bijvoorbeeld cirkels, vierkanten en driehoeken.
  • Het herkennen van lijnen, cirkels en hoeken van dezelfde afmetingen.